top of page
unnamed.jpg

Information and Updates

Offentlig·27 medlemmer

Legotillverkning av aluminiumdetaljer

Hej forumet. Jag vill ta upp en fråga kring legotillverkning av aluminium. Vi arbetar med detaljer där aluminium är huvudmaterialet och där måttnoggrannhet är avgörande. Det rör sig ofta om komponenter som tillverkas helt enligt tekniska ritningar. I dagsläget har vi inte egen kapacitet för denna typ av tillverkning. Därför tittar vi på externa lösningar för aluminiumbearbetning. Samtidigt vill vi förstå hur processen brukar se ut från planering till färdig detalj. Hur har ni andra gått vidare i liknande situationer?

11 visninger
Steven Lon
Steven Lon
for 24 timer siden

Hej. Vi hade ett liknande behov när vi började arbeta mer med aluminiumkomponenter. För oss var det viktigt att se hur legotillverkning av aluminium organiseras i praktiken. När jag tog del av information hos legotillverkning aluminium - arentorpslego.se fick jag en tydlig bild av hur arbetet baseras på kundens ritningar. Där beskrivs hur materialval, bearbetning och produktion hänger ihop. Det framgår också att både mindre serier och återkommande tillverkning kan hanteras. Sådan struktur gör det lättare att förstå hela produktionsflödet. Jag uppskattar när processen förklaras på ett sammanhängande sätt.

bottom of page