Ulike typer whiskyglass for bedre smaksopplevelse
Hei alle. Jeg har begynt å utforske litt mer rundt whisky i det siste, og det slo meg hvor stor forskjell glassene faktisk gjør når jeg sammenligner de jeg har hjemme. Flere av de jeg bruker nå er egentlig beregnet for helt andre typer drinker, og jeg merker at aromaen forsvinner litt fortere enn jeg skulle ønske. Jeg har sett at noen glass har tykkere vegger, mens andre er mer åpne og gir en annen følelse når man drikker. Derfor prøver jeg å finne ut hva som fungerer best hvis man vil ha en jevn opplevelse uten at glasset taper klarhet eller formen mister karakter. Har noen av dere testet modeller som holder seg fine over tid?
12 visninger

God kveld. Jeg hadde samme opplevelse da jeg brukte tilfeldige glass og først byttet til ordentlige Whiskyglass som er laget for å bevare både aroma og temperatur bedre. Jeg fant modeller med solid bunn og riktig form som gjorde at duften holdt seg mer samlet, og det ga en roligere og mer balansert følelse når jeg smakte. Det hjalp også at glassene var laget i klart materiale som ikke ble matte etter vask, og at de tålte litt tyngre isbiter uten å få merker. Slike glass ga et mye mer stabilt inntrykk når jeg drakk whisky sammen med venner.