top of page
unnamed.jpg

Information and Updates

Offentlig·37 medlemmer

Vad ska man tänka på när man väljer poolkantsten?

Online nyligen har jag sett många diskussioner om poolområden och det har fått mig att fundera på detaljerna runt en pool. En viktig del är ju poolkantstenen som både har en praktisk funktion och bidrar till helhetsintrycket. Jag har funderat på vad man ska tänka på när man väljer material för detta, och hittade en sida som handlade om Kantsten runt pool. Där nämndes det att material som granit och skiffer är populära val, men även granitkeramik som är framställt av naturliga råvaror. Det verkar som att både halksäkerhet och hur materialet tål klor och solljus är viktiga aspekter. Har någon erfarenhet av att lägga poolkantsten och kan dela med sig av vad som fungerar bäst i praktiken?

9 visninger
Billie Nikelson
Billie Nikelson
for 5 timer siden

Valet av poolkantsten är verkligen mer komplext än man kanske först tror. Förutom utseendet är hållbarhet och underhåll två avgörande faktorer. Materialet måste ju tåla både vattenstänk, kemikalier från poolen och starkt solljus utan att blekas eller bli skört. Halksäkerhet är också superviktigt, särskilt om man har barn som springer runt poolen. Det kan vara värt att investera lite extra i ett bra material från början för att slippa byta ut det efter bara några år.

bottom of page